Ik kan niet inloggen op Windows Live Messenger
• Wat is het (mogelijke) probleem?
Deze foutcode kan verschillende oorzaken hebben, waaronder:
  • Datum en/of tijd staan veerkeerd
  • Een firewall gooit roet in het eten
  • Je wachtwoord is onjuist
Verder kunnen verkeerde instellingen ook voor problemen zorgen. Hieronder staan een aantal tips die je kunt uitvoeren om het probleem op te lossen.

• Kenmerken
Programma: Windows Live Messenger (MSN)
Foutmelding: 80048820
Symptomen: Als je probeert in te loggen, krijg je deze foutmelding.


• Hoe zou ik het op kunnen lossen?
Doe precies wat er in deze lijst staat. Controleer allereerst of je wel de nieuwste versie van Windows Live Messenger hebt, via http://messenger.live.com/.
1
Controleer of je het juiste wachtwoord hebt ingevuld. Vergeet ook niet te controleren of capslock aanstaat.


2a
Voor XP en lager: Dubbelklik op de digitale klok onderin je taakbalk. Er zal een scherm openen. Controleer of de tijd klopt en pas deze zo nodig aan.

2a
Voor Vista en hoger:Klik eenmaal op de digitale klok onderin je taakbalk. Klik op de tekst Instellingen voor datum en tijd wijzigen. Controleer of de tijd klopt. Zo niet, klik op de knop Datum en tijd wijzigen.

Start Windows Live Messenger opnieuw op.

3
Open Internet Explorer. Druk op alt, houd deze ingedrukt, en druk de letter t in. Er zal een lijstje verschijnen. Klik op Internetopties. Onder het kopje Browsegeschiedenis klik je op de knop Verwijderen.... Op het volgende scherm klik je weer op Alles verwijderen....

Start Windows Live Messenger opnieuw op.

4a
Voor Windows XP en lager: Klik op Start START, dan op Uitvoerenen typ dan CMD en druk op enter. Er opent een zwart scherm, en typ hierin ipconfig /flushdns en druk op enter.

4b
Voor Windows Vista en hoger: Klik op Start START, toets in het zoekvenster CMD klik met je rechtermuisknop op het gevonden resultaat. Klik op Als administrator uitvoeren. Er opent een zwart scherm, en typ hierin ipconfig /flushdns en druk op enter.

Start Windows Live Messenger opnieuw op.

5a
Voor Windows XP en lager: Klik op Start START, dan op Uitvoerenen typ dan CMD en druk op enter. Er opent een zwart scherm. Kopieer de lijst van hieronder en plak die daar.

5a
Voor Windows Vista en hoger: Klik op Start START, toets in het zoekvenster CMD klik met je rechtermuisknop op het gevonden resultaat. Klik op Als administrator uitvoeren. Er opent een zwart scherm. Kopieer de lijst van hieronder en plak die daar.

  1. REGSVR32 softpub.dll
  2. REGSVR32 wintrust.dll
  3. REGSVR32 initpki.dll
  4. REGSVR32 Rsaenh.dll
  5. REGSVR32 Mssip32.dll
  6. REGSVR32 Cryptdlg.dll
  7. REGSVR32 Dssenh.dll
  8. REGSVR32 Gpkcsp.dll
  9. REGSVR32 Slbcsp.dll
  10. REGSVR32 Sccbase.dll
Start Windows Live Messenger opnieuw op.

6
Controleer of je firewall niet te streng ingesteld staat.

Start Windows Live Messenger opnieuw op.

7
Open Internet Explorer. Druk op alt, houd deze ingedrukt, en druk de letter t in. Er zal een lijstje verschijnen. Klik op Internetopties. Ga naar de tab Geavanceerd. Bij de sectie Beveiliging, klik je SSL 2.0 gebruiken aan,SSL 3.0 gebruiken aan, en Controleren of de server een certificaat heeft ingetrokken (opnieuw opstarten noodzakelijk) uit.

Start Windows Live Messenger opnieuw op.

8
Als je gebruik maakt van Norton Internet Security of Hitman Pro, schakel deze uit en kijk of je wel kunt inloggen.

Start Windows Live Messenger opnieuw op.

9
Check als je gebruik maakt van Norton Antivirus, of de licentie nog geldig is. Zo niet, verwijder Norton Antivirus dan en installeer een andere virusscanner.

Start Windows Live Messenger opnieuw op.

10
Installeer Windows Live Messenger opnieuw

11
Installeer Internet Explorer opnieuw of herstel Internet Explorer


• Wat als het bovenstaande niet werkt?
Optie 1: Stel een vraag op ons forum.
Optie 2: Zoek professionele hulp, zoals de helpdesk van dit bedrijf of een andere specialist.
Optie 3: Zoek op internet naar oplossingen. Google it.