Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.8  - VTM GO-ondersteuning?
Vandaag is het nieuwe platform VTM GO gelanceerd! De afleveringen worden nu in 1080p geüpload, van meerdere series. Aangezien het platform nog in de Beta fase zit lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat het terug mogelijk is de video's te downloaden... Ik denk ook niet dat de afleveringen langer DRM beveiligd zijn.

Heeft iemand hier reeds iets op gevonden?  :(
Antwoord
Daarnet geprobeerd en het lukte me niet.
Maar ik moet de URL's eens goed bestuderen.
Antwoord
Ok kleine samenvatting:

Het klopt inderdaad dat alles in 1080p beschikbaar is. De video's zijn weldegelijk beveiligd met DRM (het is mogelijk om het videobestand te downloaden maar deze is beveiligd en is dus niet afspeelbaar). Ik heb een paar mpd bestanden bekeken en er waren duidelijke sporen van WideVine te zien. Ook heb ik enkele uren research gedaan over de DRM en het lijkt mij niet onmogelijk om deze te breken. Er wordt gewerkt met WideVine en de L3 variant van deze DRM is onlangs gekraakt doormiddel van een DFA attack uit te voeren op de whitebox(waar de keys bewaart worden). Hierdoor is het mogelijk om de decryption key te bemachtigen. Wat mij ook opviel is dat enkele Belgen waarschijnlijk al wat langer doorhebben hoe ze DRM in het algemeen moeten omzeilen. Deze belgen uploaden dan ook op wat minder legale sites ;) (bron: predb.org) Hoewel het niet onmogelijk is om deze DRM te omzeilen is de kans dat dit wordt geintegreerd in Gemistdownloader alvast klein. Dit zou volgens mij niet zo heel legaal meer zijn...

EDIT: Het is mogelijk om de key_id en de IV uit het mp4 bestand te krijgen maar verder ben ik nog niet geraakt
Antwoord
op die predb site zie ik anders toch geen programma's voorbijkomen die drm beveiligd zijn (vtm-programma's). Zijn allemaal VRT NU en Vier-videos die gemakkelijk te downloaden zijn.
Antwoord
Danny, zijn er andere manieren om u te contacteren? Graag zou ik u een privébericht zenden.
Antwoord
Zoals eerder vermeld is kan naar de "belg" gekeken worden via aanmelding op de website: https://vtm.be/
Het overzicht staat op https://vtm.be/vtmgo (Je kunt ook kijken via de VTM-app)
Ik ben aangemeld met een [NL] - adres dus [NL]- account. (want geen BE -telef.nr.)
Live-streaming wordt over het algemeen niet geaccepteerd met een [NL]- accpunt.
De eigen producties, ook waarin [BE] in geparticipeerd heeft zijn (over het algemeen) te bekijken in [NL]

Er zijn ook (oudere?) bula-series die te bekijken zijn. 
Er is momenteel een gróót aanbod; minimaal 30 dagen te herbekijken. 

De website VRT-NU heeft naar mijn ervaring momenteel méér restricties!

-> de afleveringen beginnen allemaal met  reclame (!)

aanvulling 08-04-2019: 
- het is bij andere dan eigen series een verassing welke wel willen draaien buiten [BE].
Antwoord
(07 April 2019, 18:35)giordaanooo schreef: Danny, zijn er andere manieren om u te contacteren? Graag zou ik u een privébericht zenden.

Via Telegram[url=https://telegram.org/][/url]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)